Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents – Bc. Ivana Sváčková
Bc. Ivana Sváčková
Diplomová práce
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Anotace:
Cílem práce s názvem „Výuka slovní zásoby: Použití metody Total Physical Response ve výuce adolescentů“ je zjistit, zda je vhodné použít metodu Total Physical Response (dále TPR) ve výuce slovní zásoby adolescentů, jejichž znalost druhého jazyka je na mírně pokročilé úrovni, a popsat specifické funkce a znaky použití metody TPR při výuce slovní zásoby těchto adolescentů. Diplomová práce se skládá z …víceAbstract:
The aim of the thesis titled “Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents” is to find out whether it is suitable to use the Total Physical Response (or TPR) approach in teaching vocabulary to adolescents, whose knowledge of the second language is at elementary level, and to describe the features of the use of TPR in teaching vocabulary to these adolescents. The thesis …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/g7cdo/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2020
- Vedoucí: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Total Physical Response approach in language learning acquisition
Matěj Chaloupka -
Využití metody Total Physical Response u žákyně se specifickou poruchou učení z pohledu asistenta pedagoga
Karolína Štěpánková