Kristýna Hozáková
Bachelor's thesis
Vnímání značky Fairtrade
Perception of Fairtrade
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vnímáním značky Fairtrade obyvateli Prahy. Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část se věnuje pojmu značka. V této části jsou na základě literární rešerše vysvětleny pojmy se značkou spjaté. V druhé části práce je vysvětlen koncept férového obchodu. Jsou zde uvedeny organizace, které se fair trade zabývají, následuje popis vývoje certifikační známky Fairtrade. Poslední …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the perception of Fairtrade brand by inhabitant of Prague. The thesis is divided into three parts. The theoretical part deals with the term brand. In this chapter the terms related to brand are explained. The second part of the thesis explains the concept of fair trade. In this part are also mentioned organizations that deal with fair trade, followed by a description …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76421
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2019
- Supervisor: Jiří Zeman
- Reader: Alena Filipová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76421
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Certifikace Fairtrade a její vliv na nákupní chování vybraného segmentu zákazníků
Julie WOČADLOVÁ -
Fairtrade v medzinárodných spoločnostiach
Eliška Lakoštíková -
Fair Trade Certification of Coffee in Uganda
Akinola Raphael Ogunseye -
Comparative network analysis of Fair Trade movement in the Central and Eastern Europe region (CEE)
Alžběta Fousová -
Contribution of fair trade labeled coffee to better living standard for certified coffee farmers in Ethiopia
Rebecca Regassa Ashame -
Analysis of Fair Trade coffee market in the Czech Republic
Edita Svitáková -
Does Fair Trade in Sri Lanka Need Cooperatives? Do Cooperatives in Sri Lanka Need Fair Trade?
Kristýna Havlová -
Koncepty Fair trade a Direct trade se zaměřením na český trh: Případová studie společností Tchibo Praha, spol. s.r.o a mamacoffee s.r.o.
Julie Hainzová