Strategic Analysis of the Branch of the Multinational Company – Bc. Jakub Piskla
Bc. Jakub Piskla
Diplomová práce
Strategic Analysis of the Branch of the Multinational Company
Strategic Analysis of the Branch of the Multinational Company
Anotace:
Cieľom tejto diplomovej práce je poskytnúť strategickú analýzu pobočky nadnárodnej spoločnosti. Teoretická časť sa zaoberá všeobecnými poznatkami o medzinárodných spoločnostiach, ich štruktúrou a spôsobmi vstupu na zahraničný trh. Neskôr sa práca venuje strategickému manažmentu, jeho procesu a čo je najdôležitejsie – strategickej analýze a jej postupu. Praktická časť je zameraná na predstavenie vybraného …víceAbstract:
The goal of this diploma thesis is to provide strategic analysis in a branch of the multinational company. Theoretical part discusses general knowledge about multinational companies, their structure and ways of entrance on the foreign market. Then it deals with strategic management, its process and most importantly, strategic analysis and its steps. Practical part is focused on introduction of selected …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/j1hs3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 6. 2015
- Vedoucí: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
- Oponent: doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Strategic Analysis of the Branch of the Multinational Company
Lenka Poklopová -
Implementation of the Strategic Management of a Selected Multinational Company in the Selected Country
Olena Lagosha -
Strategic Management and Digitalization in Multinational Corporation
Pengkun Ju -
Strategic Management and its Importance for Business Development of Company
Xiyue Zhang -
Strategic Management and Digitalization in Multinational Corporation
Yihang Chang -
Strategic and change management in turbulent times
Tomáš Oravec -
Strategic analysis of NIO Inc.
Aman Sharma -
Business model for data governance platform
Tia Semeradova