Bc. Jiří Šimon

Master's thesis

Politický brand a jeho vnímání ve skupině prvovoličů

Political brand and its perception in the group of first-time voters
Abstract:
Práce analyzuje a srovnává vnímání značky sedmi českých politických stran skupinou prvovoličů. Zaměřuje se na znalost prvků značky, charakteru značky a hodnoty značky. Pro určení vnímání charakteru značky byla použita modifikovaná škála pro měření osobnosti značky G. Smitha. Hodnota značky byla určována na základě modelu K. L. Kellera. Pro lepší přehlednost je práce strukturovaná do tří částí. Teoretická …more
Abstract:
The thesis is focused on analysis and comparison of the brand of seven Czech political parties by the first-time voters. The primary attention is paid to the brand elements, character of the brand and its value. For the determination of the perception of the character of the brand, the modified brand personality of political party scale by G. Smith is used. The model of K. L. Keller was used to determine …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2011
  • Supervisor: doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií