Tlumočník z pohledu sluchově postiženého žáka – Bc. Šárka Teclová
Bc. Šárka Teclová
Master's thesis
Tlumočník z pohledu sluchově postiženého žáka
The interpretor of sign language in the view of pupil with hearing impairment
Anotácia:
Diplomová práce se snaží vystihnout problematiku tlumočení do znakového jazyka. Zabývá se zejména tlumočením ve vzdělávání. Součástí diplomové práce je výzkum, který objasňuje a doplňuje zjištěné poznatky. Je zaměřena na sluchově postižené žáky základní školy. Objasňuje, jak se neslyšící žáci orientují v problematice tlumočení do znakového jazyka.Abstract:
My thesis is aimed at describtion of problem questions of sing language interpretation. It is focused particularly on interpretation in education. The main part of the thesis is a research, that shall clarify and complement proven knowledge. The observation is intent on pupil with hearing impairment from primary schools and demonstrate how they orientate in problems of sing language interpretation …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 7. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/yngdp/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 9. 2009
- Vedúci: doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Special Education / Special Education for Teachers
Práce na příbuzné téma
-
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
Sign Language Interpreters in Postsecondary Education
Irena Kučerová -
Mobile Application for Sign-language Recognition
Thanh Do Long -
Sign Language Interpreters in Postsecondary Education
Irena Kučerová