Kreatives Schreiben mit Hilfe der Lyrik des deutschen Expressionismus für Lernende mit dem deutschen Sprachniveau B1 – Bc. Eva Chládková
Bc. Eva Chládková
Master's thesis
Kreatives Schreiben mit Hilfe der Lyrik des deutschen Expressionismus für Lernende mit dem deutschen Sprachniveau B1
Creative Writing using German Expressionist Poetry for Level B1 (CEFR)
Abstract:
This master thesis deals with creative writing using German expressionist poetry for level B1 (CEFR). There is worked both theoretically and practically. The theoretical part of this master thesis provides the reader an overview of the epoch of expressionism. Moreover, this part also focuses on the description of language levels according to The Common European Framework of Reference for Languages …moreAbstract:
Tato magisterská práce se zabývá kreativním psaním za pomoci lyriky německého expresionismu pro studenty na německé jazykové úrovni B1 (SERR). Je zde pracováno jak teoreticky, tak prakticky. Teoretická část této magisterské práce poskytuje čtenářům přehled o epoše expresionismu. V této části je zahrnuta i charakteristika společného evropského referenčního rámce pro jazyky, především je představena …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ekmkr/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Jan Budňák, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martina Trombiková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHLÁDKOVÁ, Eva. \textit{Kreatives Schreiben mit Hilfe der Lyrik des deutschen Expressionismus für Lernende mit dem deutschen Sprachniveau B1}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/awhkek/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Using mobile applications in autonomous English language learning for adult learners at the A1 – B1 level of proficiency.
Valeriya Semikova -
Pracovní listy pro podporu konverzace úrovně B1
Anna Tomšíková -
Příběh jako nástroj pro rozvoj řečové dovednosti mluvení v angličtině na úrovni B1
Iveta Kousalová -
The Implementation of Authentic Listening Materials at a B1+ Level EFL Class
Katrin Jongepierová -
Didaktické využití tématu sport v řadě učebnic anglického jazyka Cambridge English Empower pro nižší úroveň pokročilosti (A1-B1+)
Monika Ryvolová -
Análisis de errores en los tiempos verbales en las clases de ELE de nivel B1 en expresión escrita
Ema Líšková -
Tvoření substantiv v učebnicovém komplexu Tvoj šans (úroveň B1)
Sabina Chaloupková -
Hraní rolí jako prostředek zpřístupnění výuky jazykových funkcí dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ)
Gabriela Mühlfeitová