Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites – Tuvshinzaya SANDUIJAV, MBA
Tuvshinzaya SANDUIJAV, MBA
Doctoral thesis
Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites
Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites
Abstract:
Cross-cultural marketing and advertising research, done by scientists, reveal important influences of culture on consumer behavior. Therefore to examine the cultural aspects of Mongolia in the field of advertising the study placed the following objectives: (1) To study how Mongolian society will be scored by cultural dimensions; (2) To determine the influence of nomadic civilization on the culture …moreAbstract:
Interkulturní marketing a výzkumy reklamy, uskutečňované vědci, potvrzují důležitost vlivu kultury v oblasti spotřebního chování. Aby bylo možné zkoumat kulturní specifika Mongolska z pohledu reklamního působení klade si tato studie následující cíle: (1) Studium hodnotových dimenzí mongolské kultury; (2) Určení vlivu nomádské (kočovné) civilizace na mongolskou kulturu; (3) Určení komunikačního kontextu …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2008
Accessible from:: 17. 10. 2008
Identifier:
10710
Thesis defence
- Date of defence: 26. 11. 2008
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SANDUIJAV, Tuvshinzaya. \textit{Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics. 2008. Available from: https://theses.cz/id/ay3p68/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
SANDUIJAV, Tuvshinzaya. Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites. Zlín, 2008. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 17. 10. 2008
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 17. 10. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomikyPlný text práce je k dispozici v elektronické podobě.
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Management and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and management / Management and economics
Theses on a related topic
-
Analýza kreativní strategie v TV reklamách japonských a českých mobilních operátorů
Thu Trang Dinhová -
Kreativita TV reklamy
David Slovák -
Kulturní aspekty kreativní strategie televizní reklamy
Jana FOREJTAROVÁ -
Reklamní kreativní strategie v české TV reklamě na finanční produkty a služby
Lada VÁŇOVÁ -
Kreativita TV reklamy
Irina Stasyuk -
Kreativní strategie v české TV reklamě společnosti T-Mobile
Karolína ŠTURSOVÁ -
Reklamní kreativní strategie v české tištěné reklamě na doplňky stravy
Veronika SATINSKÁ -
Reklamní kreativní strategie v české TV reklamě na super/hypermarkety
Pavel PÍBIL