Tuvshinzaya SANDUIJAV, MBA

Doctoral thesis

Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites

Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites
Abstract:
Cross-cultural marketing and advertising research, done by scientists, reveal important influences of culture on consumer behavior. Therefore to examine the cultural aspects of Mongolia in the field of advertising the study placed the following objectives: (1) To study how Mongolian society will be scored by cultural dimensions; (2) To determine the influence of nomadic civilization on the culture …more
Abstract:
Interkulturní marketing a výzkumy reklamy, uskutečňované vědci, potvrzují důležitost vlivu kultury v oblasti spotřebního chování. Aby bylo možné zkoumat kulturní specifika Mongolska z pohledu reklamního působení klade si tato studie následující cíle: (1) Studium hodnotových dimenzí mongolské kultury; (2) Určení vlivu nomádské (kočovné) civilizace na mongolskou kulturu; (3) Určení komunikačního kontextu …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2008
Accessible from:: 17. 10. 2008
Identifier: 10710

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 11. 2008
  • Supervisor: doc. Ing. Jaroslav Světlík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SANDUIJAV, Tuvshinzaya. Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites. Zlín, 2008. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 17. 10. 2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 17. 10. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Management and Economics

Doctoral programme / field:
Economics and management / Management and economics