Bc. Karolína POLÁKOVÁ

Master's thesis

Vliv povinného předškolního vzdělávání na děti ze sociálně znevýhodněného prostředí

The influence of mandatory pre-school education on children from backrounds
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou povinného předškolního vzdělávání a jeho vlivu na děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Teoretická část zpracovává témata předškolního vzdělávání, kognitivního a sociálního vývoje předškolních dětí ze sociálně znevýhodněných rodin. Zejména se jedná o otázky povinné předškolní docházky a jejího vlivu na snížení nerovnosti ve vzdělávání. Empirickou část tvoří …more
Abstract:
This thesis deals with the issue of compulsory pre-school education and its impact on children from socially disadvantaged backgrounds. The topics dealt with in the theoretical part are pre-school education, cognitive and social development of pre-school children from socially disadvantaged families. Especially focusing on the issues of compulsory pre-school education and its impact on reducing inequalities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

POLÁKOVÁ, Karolína. Vliv povinného předškolního vzdělávání na děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Ústí nad Labem, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta