Simona ČÍPOVÁ

Bachelor's thesis

The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale

The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale
Abstract:
This bachelor thesis deals with persuasive linguistic techniques used by two cosmetic companies, Mary Kay and TianDe, focused on direct sale. The aim of the thesis is to identify characteristic morpho-syntactic structures and lexical choices the companies make on their respective official websites to gain new sellers. The compiled corpora are analyzed utilizing M.A.K. Halliday's systemic functional …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá persvazivními jazykovými metodami firem Mary Kay a TianDe zaměřených na přímý prodej. Cílem práce je identifikovat charakteristické morfosyntaktické struktury a lexikální prostředky, které tyto společnosti využívají na svých oficiálních webových stránkách k získání nových prodejců. Sestavené korpusy jsou analyzovány na základě systémové funkční gramatiky M.A.K. Hallidaye …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ČÍPOVÁ, Simona. The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale. Ostrava, 2023. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta