The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale – Simona ČÍPOVÁ
Simona ČÍPOVÁ
Bachelor's thesis
The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale
The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale
Abstract:
This bachelor thesis deals with persuasive linguistic techniques used by two cosmetic companies, Mary Kay and TianDe, focused on direct sale. The aim of the thesis is to identify characteristic morpho-syntactic structures and lexical choices the companies make on their respective official websites to gain new sellers. The compiled corpora are analyzed utilizing M.A.K. Halliday's systemic functional …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá persvazivními jazykovými metodami firem Mary Kay a TianDe zaměřených na přímý prodej. Cílem práce je identifikovat charakteristické morfosyntaktické struktury a lexikální prostředky, které tyto společnosti využívají na svých oficiálních webových stránkách k získání nových prodejců. Sestavené korpusy jsou analyzovány na základě systémové funkční gramatiky M.A.K. Hallidaye …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČÍPOVÁ, Simona. \textit{The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2023. Available from: https://theses.cz/id/azjekf/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ČÍPOVÁ, Simona. The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale. Ostrava, 2023. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
English Philology / English Philology
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie firmy Prague Language Institut s.r.o.
Ekaterina Babenko -
Jazykové vzdělání Čechů z pohledu zaměstnavatele firmy Actum, s.r.o.
Kateřina Pilátová -
Projekt zvýšení konkurenceschopnosti firmy Jazyková škola B-WISE s.r.o.
Lucie HLUŠTÍKOVÁ -
Analýza postavení firmy na trhu jazykového vzdělávání
Pavla Neoralová -
Hodnocení a stimulace zaměstnanců firmy
Angsagan Dauletbekova -
Persvaze a její prostředky v současné marketingové komunikaci
Lucie Hampejsová -
Prostředky persvaze v současném politickém diskurzu
Kristýna Březovská -
Prostředky persvaze v předvolebních kampaních
Eliška Škorpíková