Tomáš Kamír
Master's thesis
Marketplace: dobrý sluha, ale zlý pán
Marketplace: a good servant but a bad master
Abstract:
Marketplaces, hýbou e-commerce světem a pro mnoho firem působící v online světě marketplaces otevírají nové možnosti internacionalizace svého byznysu. Cílem této práce je identifikovat klíčové faktory, které hrají zásadní roli v úspěchu firem při expanzi za hranici při využití marketplaces. Tyto faktory poukazují na to, co je třeba zvážit, pomáhají zhodnotit výhody a nevýhody marketplaces, určují, …moreAbstract:
Marketplaces are driving the e-commerce world and for many companies operating in the online world, marketplaces open up new opportunities to internationalise their business. The aim of this paper is to identify the key factors that play a crucial role in the success of firms in expanding across borders using marketplaces. These factors point out what needs to be considered, they facilitate evaluating …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91298
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2024
- Supervisor: Karel Pernica
- Reader: Aleš Kubíček
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91298
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Limity aplikace vybraných internacionalizačních modelů v podmínkách českých MSP
Jakub Štegner -
Definice a komparace online vs. offline nástrojů v oblasti e-commerce ve společnosti E.ON
Jakub Vašek -
E-commerce a další prodejní kanály jako trend obchodu (logistiky, komunikace)
Anna Potůčková -
Transition from Kentico Xperience to a new open-source e-commerce platform
Ondřej Pavlica -
E-mailingová automatizace v e-commerce prostředí
Zuzana Ševčíková -
E-commerce s pohledu přínosu pro rozvoj konkrétní společnosti
Yuru Shi -
Customer behaviour in e-commerce
Sampras Femi Robert -
Nové trendy v e-commerce a jejich vliv na spotřebitele
Miriam Kožušníková