Bc. Barbora Váchová

Master's thesis

A Methodological Handbook of Pronunciation for Teachers of English and with a Focus on Young Learners

A Methodological Handbook of Pronunciation for Czech Teachers of English and with a Focus on Young Learners
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhotovit metodickou příručku, která se zaměřuje na učení správné výslovnosti. Příručka je navržena pro aprobované i neaprobované učitele angličtiny. Teoretická část diplomové práce se zabývá metodologií a různými pohledy na tuto problematiku. Obsahuje několik metod a technik, které mohou být aplikovány při učení výslovnosti. Teoretická část dále vysvětluje termíny: angličtina …more
Abstract:
The aim of the present thesis is to construct a methodological handbook that focuses on teaching the correct pronunciation. The handbook is designed for both well-qualified and less experienced EFL teachers. The theoretical part of the diploma thesis deals with methodology and different perspectives of this matter. It consists of several methods and techniques that can be applied when teaching pronunciation …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta