A Methodological Handbook of Pronunciation for Teachers of English and with a Focus on Young Learners – Bc. Barbora Váchová
Bc. Barbora Váchová
Master's thesis
A Methodological Handbook of Pronunciation for Teachers of English and with a Focus on Young Learners
A Methodological Handbook of Pronunciation for Czech Teachers of English and with a Focus on Young Learners
Anotácia:
Cílem této diplomové práce je zhotovit metodickou příručku, která se zaměřuje na učení správné výslovnosti. Příručka je navržena pro aprobované i neaprobované učitele angličtiny. Teoretická část diplomové práce se zabývá metodologií a různými pohledy na tuto problematiku. Obsahuje několik metod a technik, které mohou být aplikovány při učení výslovnosti. Teoretická část dále vysvětluje termíny: angličtina …viacAbstract:
The aim of the present thesis is to construct a methodological handbook that focuses on teaching the correct pronunciation. The handbook is designed for both well-qualified and less experienced EFL teachers. The theoretical part of the diploma thesis deals with methodology and different perspectives of this matter. It consists of several methods and techniques that can be applied when teaching pronunciation …viacKeywords
výslovnost metodologie učení výslovnosti fonetika a fonologie souhlásky samohlásky RP – ‘Received Pronunciation’ EFL – ‘English as a Foreign Language’ 'ESL' – English as a second language lingua franca metodická příručka pronunciation methodology teaching pronunciation phonetics and phonology consonants vowels methodological handbook
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xivmi/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2022
- Vedúci: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VÁCHOVÁ, Barbora. \textit{A Methodological Handbook of Pronunciation for Teachers of English and with a Focus on Young Learners}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Education. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/b03p0l/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová