Marketingová strategie vybrané firmy: Red Bull – Aneta Stupáková
Aneta Stupáková
Bachelor's thesis
Marketingová strategie vybrané firmy: Red Bull
The marketing strategy of the Red Bull company
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Red Bull. Teoretická část zahrnuje vymezení oblasti marketingu, včetně popisu jednotlivých marketingových pojmů, jako je například marketingové plánování, marketingový mix a komunikační nástroje. V teoretické části také popisuji společnost Red Bull a její dceřinou společnost na českém trhu. Praktická část obsahuje konkurenční analýzu, SWOT …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the marketing strategy of Red Bull. The theoretical part includes a definition of marketing, including a description of individual marketing concepts such as marketing planning, marketing mix, and communication tools. In the theoretical part, I also describe Red Bull and its subsidiary in the Czech market. The practical part includes a competitive analysis, a SWOT analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88253
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2023
- Supervisor: Petr Procházka
- Reader: Přemysl Průša
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88253
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingová a komunikační strategie energetické společnosti ČEZ, a. s.
Lucie Trková -
Marketingová strategie společnosti ŠKO-ENERGO s.r.o.
Lucie Pelikovská -
Marketingová strategie realitní kanceláře
Kateřina Oplatková -
Marketingová strategie společnosti Conel, s.r.o.
Jana Hotmarová -
Marketingová strategie Multifunkčního sloupku SITEL na českém trhu
Jitka Tomanová -
Concept and marketing strategy for a new Starbucks brand product
Mariia Kadesnikova -
Marketing Strategy of Coca-Cola
Nadezhda Kolesnik -
Marketing Strategy of the Company in Terms of New Trends in Nutrition
Iryna Trylis