Barvy v evropském a indickém filmu – Františka Chlumská
Františka Chlumská
Diplomová práce
Barvy v evropském a indickém filmu
Colors in european and indian film
Anotace:
Práce se věnuje rozdílným a shodným tendencím v užívání barev v současné indické a evropské kinematografii. Zmiňuje psychologické účinky barev na člověka. Popisuje historii evropského a indického umění se zaměřením na barvu. Dále se věnuje barevné symbolice v rámci evropské a indické kultury. Na konkrétních příkladech filmů rozebírá a popisuje jejich barevné palety a ty následně porovnává. Pojmenovává …víceAbstract:
This thesis deals with different and identical tendencies in the use of colors in contemporary Indian and European cinematography. It mentions the psychological effects of colors on humans and describes the history of European and Indian art with a focus on color. Further the thesis deals with color symbolism within European and Indian culture. Using concrete examples of films, it analyzes and describes …víceKlíčová slova
indická kinematografieKlíčová slova
evropská kinematografieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
symbolikaKlíčová slova
psychologické aspektyKlíčová slova
barva ve filmu
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 9. 2018
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13563
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 9. 2019
- Vedoucí: Vladimír SMUTNÝ
- Oponent: Jiří MACÁK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 10. 1. 2020 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Práce na příbuzné téma
-
Psychologické aspekty barev v díle Svena Nykvista
Matylda Štancelová -
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Světelný design nočních scén v divadle a ve filmu s důrazem na využití modré barvy
Daniel Peprník -
Color grading a význam barev ve filmu
Jan Výbora