Bc. Lukáš Pich

Master's thesis

Zur Übersetzung deutscher kreativer Werbetexte ins Tschechische

Translating of German creative advertising texts into Czech
Abstract:
This diploma thesis deals with translating of German creative advertising texts into Czech. The author selects 18 German posters that he analyses from a translator's point of view. The aim of the thesis is to create a collection of useful comments to the process of translation of advertising texts.
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na překlad německých kreativních reklamních textů do češtiny. Autor volí 18 německých reklamních plakátů, které z překladatelského hlediska podrobně analyzuje. Cílem práce je sestavit sbírku užitečných komentářů k procesu překládání reklamních textů.
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2014
  • Supervisor: PhDr. Dana Spěváková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Translation and Interpreting / German-language Translation