Zur Übersetzung deutscher kreativer Werbetexte ins Tschechische – Bc. Lukáš Pich
Bc. Lukáš Pich
Master's thesis
Zur Übersetzung deutscher kreativer Werbetexte ins Tschechische
Translating of German creative advertising texts into Czech
Abstract:
This diploma thesis deals with translating of German creative advertising texts into Czech. The author selects 18 German posters that he analyses from a translator's point of view. The aim of the thesis is to create a collection of useful comments to the process of translation of advertising texts.Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na překlad německých kreativních reklamních textů do češtiny. Autor volí 18 německých reklamních plakátů, které z překladatelského hlediska podrobně analyzuje. Cílem práce je sestavit sbírku užitečných komentářů k procesu překládání reklamních textů.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tuzz3/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Dana Spěváková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / German-language Translation