Petra HRNČÁROVÁ KOVÁŘOVÁ

Master's thesis

Waldorfská pedagogika v současné české škole

Waldorf pedagogy in Contemporary Czech School
Abstract:
Ve své diplomové práci se věnuji waldorfské pedagogice z komplexního hlediska a spolupráci mezi rodinou a školou. Teoretická část je zaměřena na historii, antroposofií, hlavní rysy waldorfské školy a waldorfské pedagogiky, vztahy mezi školou a rodinou. Praktická část popisuje výsledky dotazníkového šetření, které jsou tvořeny z dotazníků rodičů a učitelů, a interpretaci rozhovorů probíhajících s učiteli …more
Abstract:
In this thesis, I present a general overview of Waldorf education and concentrate on a cooperation between a family and school. The theoretical part is focused on history, Antroposophy, main features of Waldorf education and relation between a school and family. The practical part presents results of a survey made among teachers and parents, as well as interpretations of interviews with teachers and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2013
Accessible from:: 5. 4. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Alena Seberová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HRNČÁROVÁ KOVÁŘOVÁ, Petra. Waldorfská pedagogika v současné české škole. Ostrava, 2013. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 5. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta