Uplatnění technologií Web 2.0 v oblasti internetových vyhledávačů – Bc. Tomáš Fendrich
Bc. Tomáš Fendrich
Bachelor's thesis
Uplatnění technologií Web 2.0 v oblasti internetových vyhledávačů
Application of web 2.0 technologies in internet search engines
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá fenoménem Web 2.0 a jeho vlivem na služby, které jsou využívané pro vyhledávání informací na internetu. Úvodní část stručně popisuje ty technologie a služby Web 2.0, které přímo ovlivňují služby nabízené internetovými vyhledávači. Druhá kapitola je věnována základním typům vyhledávacích služeb. Stěžejní část obsahuje představení hlavních trendů, tedy personalizace, vizualizace …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with Web 2.0 phenomenon and its influence on web services used for information retrieval. The introduction brings a brief description of Web 2.0 technologies and the tools which directly affect experience provided by search engines. The second chapter is focused on the basic types of search services. The main part, constituted by the third chapter, presents some significant …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t0sbg/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 9. 2008
- Supervisor: Mgr. Silvie Kořínková Presová, DiS.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Katarína Marešová -
Web Search Engine as an Information Source for Language Teachers
Hana Balíková -
Utilisation of language representations for Information Retrieval
Petr Mička -
Math Information Retrieval for Digital Libraries
Michal Růžička -
Vyhledávání informací
Martina Snížková -
Vyhledávání informací v řeči a využití slepé zpětné vazby
Lucie SKORKOVSKÁ -
Marketingová kampaň založená na vyhledávacích strojích
Jana Šindelářová -
System for monitoring selected security-related aspects of online services
Šimon Berka