Bc. Štěpán Roškot

Master's thesis

Regulace reklamy v rozhlasovém a televizním vysílání

Regulation of Radio and Television Advertising
Abstract:
Regulace reklamy v rozhlasovém a televizním vysílání je tématem, který nepřestává rozdělovat společnost. Na jedné straně jsou zadavatelé reklamy a kreativci v reklamních agenturách, kteří chtějí prodávat a svobodně tvořit a na druhé straně se nachází veřejnost, která přijímá prostřednictvím médií reklamní poselství, je jím informována, ovlivňována a motivována. Zároveň může být občas i účelově klamána …more
Abstract:
Regulation of advertising in radio and television broadcasting is an issue that continues to divide society. On the one hand, there are advertisers and creatives in advertising agencies who want to sell and freely create, and on the other hand, there is a public that accepts advertising message while being informed, affected and motivated. At the same time, it could be sometimes even purposefully deceived …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 11. 2013
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Vladimír Prorok, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní