Veronika Shipilova

Bachelor's thesis

Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour

Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Abstract:
Sociální reklama je jednou z nejdůležitějších a nejvlivnějších forem reklamy v naší společnosti. Jejím cílem je změnit chování lidí, přimět je přemýšlet a jednat ve veřejném zájmu. Sociální reklama se snaží řešit společenské problémy, jako je zneužívání drog, násilí, diskriminace, zdraví a bezpečnost, a politická reklama se snaží formovat názory a přesvědčení občanů o veřejné politice a volbách. Tato …more
Abstract:
Social advertising is one of the most important and influential forms of advertising in our society. They aim to change people's behavior, make them think and act in the public interest. Social advertising seeks to address social problems such as drug abuse, violence, discrimination, health and safety, and political advertising seeks to shape citizens' opinions and beliefs about public policy and elections …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2023
  • Supervisor: MSc Mirela Moldoveanu
  • Reader: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní