Pavlo Pop

Master's thesis

Uvedení nového produktu na trh Amazonu: případové studie

Product Launching at Amazon: Case Studies
Abstract:
Téma této diplomové práce bychom mohli rozdělit do dvou částí: tou první je popis a ukázka podrobného procesu strategie spuštění nového produktu na trh, a to konkrétně pro novou značku na americkém trhu skrze online tržiště (marketplace) Amazon.com. Druhým cílem pak je kriticky zmapovat, popsat, analyzovat a identifikovat vhodnou strategii spuštění produktu na Amazonu – a to pomocí kvalitativní případové …more
Abstract:
The objective of this study is two-folded; first, to describe and demonstrate the detailed process of product launch strategy for a new brand in the United States market via Amazon.com’s marketplace. Second, to critically explore, describe, analyze, and identify the best product launch strategy at Amazon through the qualitative case study analysis of brand launch. I qualitatively analyze the Wetncol …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2022
  • Supervisor: Jiří Hnilica
  • Reader: Lukáš Valenta

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86871