Bc. Hana Boldišová

Bachelor's thesis

Účelového vyvolávání strachu jako nástroj politického marketingu

Fear mongering as a political marketing tool
Abstract:
Práce se zabývá politickým marketingem s důrazem na techniku účelového vyvolávání strachu. Případová studie pak popisuje konkrétní případ kampaně prezidentských voleb v USA a použití apelů strachu v jednotlivých složkách marketingového komunikačního mixu.
Abstract:
This thesis focuses on political marketing with an emphasis on techniques of deliberate fear mongering. The study describes a specific case in a U. S. presidential election campaign and examines how fear was used in a variety of components of the marketing.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 7. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2012
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: prof. MgA. Jiří Svoboda

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication