Účelového vyvolávání strachu jako nástroj politického marketingu – Bc. Hana Boldišová
Bc. Hana Boldišová
Bachelor's thesis
Účelového vyvolávání strachu jako nástroj politického marketingu
Fear mongering as a political marketing tool
Abstract:
Práce se zabývá politickým marketingem s důrazem na techniku účelového vyvolávání strachu. Případová studie pak popisuje konkrétní případ kampaně prezidentských voleb v USA a použití apelů strachu v jednotlivých složkách marketingového komunikačního mixu.Abstract:
This thesis focuses on political marketing with an emphasis on techniques of deliberate fear mongering. The study describes a specific case in a U. S. presidential election campaign and examines how fear was used in a variety of components of the marketing.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 7. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/w4wsu/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 8. 2012
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: prof. MgA. Jiří Svoboda
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská -
Politický marketing při první přímé volbě prezidenta České republiky
Petra Šantorová -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Politický marketing v české politice
Jakub Gorgol -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová -
Politický marketing včetně projektové studie
Martin Rusilo -
Politický marketing
Lukáš Jíra -
Apel strachu v reklamě
Aneta Lejčková