Jakub Babica

Bachelor's thesis

Filmová řeč v automobilových reklamních filmech (Případová studie)

1. Theoretical Part: Case Study: Film Speech in Advertising Films of Car Brands Volvo, Lamborghini, Fisker. \nl{} 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 10 Mins., Editing
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výzkum umění v oblasti reklamních filmů na automobily. Výzkum se zabývá analýzou dramaturgie, filmové řeči a v nich použitých výrazových pro-středků. Poznatky z analýzy byly aplikovány na vlastní výstup. Pomocí explikace vlastního výstupu v komparaci s analyzovanými filmy určuji, které filmové prostředky jsou pro daný útvar stěžejní a jak je lze kreativně využít …more
Abstract:
This Bachelor´s work focuses on research by art in the field of advertising films for cars. The research deals with the analysis of dramaturgy, film speech and the means of expression used in it. The findings from the analysis were applied to my own output. Using the explica-tion of my own output in comparison with the analyzed films, I determine which film re-sources are crucial for a given formation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2019

Thesis defence

  • Supervisor: doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Babica, Jakub. Filmová řeč v automobilových reklamních filmech (Případová studie) . Zlín, 2019. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe