Horor a postupy zvukové dramaturgie pracující s emocí strachu – Adam Levý
Adam Levý
Bakalářská práce
Horor a postupy zvukové dramaturgie pracující s emocí strachu
Horror and Sound Techniques Working with the Emotion of Fear
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá filmovým hororem, jeho problematickým vymezením jako žánru, příčinami strachu v tomto žánru a jeho zvukovou složkou. V prvním oddíle se obecně zabývám problematikou vymezení žánru. V druhé kapitole se věnuji hororu a hledám příčiny jeho ztělesněného strachu a jeho definicí. Ve třetím oddílu řeším jeho zvukovou složku a popisuji postupy, jak zvukem konstruovat strach …víceAbstract:
This thesis explores horror as a film genre, and the way the sound techniques are used to cause the emotion of fear. The first part analyses the problem of definition and classification of genre in general. The second part focuses on the genre of horror; it explores the possible sources of fear in general and its embodiments in horrors. The last part focuses on sound in horror films and describes different …víceKlíčová slova
hororyKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
zvuková dramaturgieKlíčová slova
zvuk ve filmuKlíčová slova
filmové žánryObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 9. 2013
- Vedoucí: Jakub KUDLÁČ
- Oponent: Ladislav GREINER
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 17. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Zvuková tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Zvuková dramaturgie v díle Jima Jarmusche
Martin Kuhn -
Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu
Tomáš Jiřička -
Zvuková dramaturgie ve filmech Darrena Aronofského
Michael Kocáb -
Zvuková dramaturgie v současném americkém seriálu
Adam Levý -
Zvuková dramaturgie ve filmu Alphaville Jean-Luc Godarda
Nicolas Henry Atcheson -
Vývoj zvukové dramaturgie ve filmech Davida Lynche
Dominik Dolejší -
Zvuková dramaturgie animovaného filmu, použití archivní a komponované hudby
Marek Gabriel HRUŠKA -
Zvuková dramaturgie filmového žánru horor
Matěj Matuška