Tomáš Jiřička

Bakalářská práce

Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu

Sound Design of Eraserhead and PI from Perspective of Anxiety as a Philosophical Concept

Anotace:
Tato práce se pokouší využít filozofický a psychoanalytický koncept úzkosti a aplikovat ho na oblast zvukového designu filmových děl Mazací hlava a Pi. Úzkost totiž v podání mnou vybraných autorů je klíčem k hledání autenticity, a stejně tak autenticitu hledá mnoho umělecký a filmových děl a autorů. Práce si neklade za cíl pojmout úzkost nebo filmová díla v jejich obsáhlosti, ale kombinací dvou oborů …více
Abstract:
This thesis attempts to use the philosophical and psychoanalytical concept of anxiety and apply it to the area of sound design of the film works Eraserhead and Pi. Anxiety, presented by the authors I have chosen, is the key to the search for authenticity, and authenticity is also sought by many artistic and film works and their authors. The work does not aim to understand anxiety or film works in their …více
 

Klíčová slova

psychoanalýza

Klíčová slova

zvukový design

Klíčová slova

americká kinematografie

Klíčová slova

analýzy filmových děl

Klíčová slova

zvuk (film)

Klíčová slova

filozofické aspekty

Klíčová slova

úzkost

Klíčová slova

zvuková dramaturgie
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 8. 2023

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 14. 9. 2023
  • Vedoucí: Jakub KUDLÁČ
  • Oponent: Martin OŽVOLD

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 20. 2. 2024 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna