Výměnný obrázkový komunikační systém jako metoda komunikace u žáků Základní školy speciální – Mgr. Miroslava VITÁSKOVÁ-HLADÍKOVÁ
Mgr. Miroslava VITÁSKOVÁ-HLADÍKOVÁ
absolventská práce studenta CŽV
Výměnný obrázkový komunikační systém jako metoda komunikace u žáků Základní školy speciální
Picture Exchange Communication Systém as a method of communication for students of special primary school.
Anotace:
Závěrečná práce se věnuje využití výměnného obrázkového komunikačního systému, zkráceně VOKS, na Základní škole speciální. Je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část má tři kapitoly. První kapitola se zabývá obecně tématem komunikace. Druhá se věnuje alternativní a augmentativní komunikaci. Ve třetí kapitole je vysvětlena metoda VOKS. Čtvrtá kapitola představuje praktickou výzkumnou …víceAbstract:
The final thesis is devoted to the use of an Picture Exchange Communication Systém, VOKS for short, at a special elementary school. It consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part has three chapters. The first chapter deals with the topic of communication in general. The second deals with alternative and augmentative communication. The VOKS method is explained in the third chapter …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 6. 2024
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. Josef Slowík, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VITÁSKOVÁ-HLADÍKOVÁ, Miroslava. \textit{Výměnný obrázkový komunikační systém jako metoda komunikace u žáků Základní školy speciální}. Online. Závěrečná práce studenta celoživotního vzdělávání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/ba91vc/.
Jak správně citovat práci
VITÁSKOVÁ-HLADÍKOVÁ, Miroslava. Výměnný obrázkový komunikační systém jako metoda komunikace u žáků Základní školy speciální. Plzeň, 2024. závěrečná práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta pedagogickáceloživotní / obor:
Studium v oblasti pedagogických věd / Studium v oblasti pedagogických věd se zaměřením na speciální pedagogiku pro učitele ZŠ a SŠ
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Barbora Finková