Tomáš Frkal
Master's thesis
Kamera v současném dokumentárním filmu
Cinematography in contemporary documentary film
Abstract:
Práce se zabývá kamerovým snímáním dokumentů v současnosti, kdy se stírají rozdíly mezi dokumentárním a hraným filmem a vyvolává otázku, zda má pojem „dokumentární kamera“ dnes ještě smysl. Zabývá se také technologickou částí a s ní vývojem rozmanitých kinematografických forem a trendů v rámci historie dokumentárního filmu. Na vybraných příkladech popisuje různé formální principy, kde je tenká hranice …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on shooting of contemporary documentary films where the difference between documentary and fiction film is blurred. It raises question if the name "documentary cinematography style" still makes sense. It also analyzes technological point of view and developmenf of diverse cinematography forms and trends along the history of documentary film. Variants of approaches are described …moreKeywords
dokumentární filmKeywords
filmová technikaKeywords
technika natáčeníKeywords
práce kameramanaKeywords
filmové kamery
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 1. 2021
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/15211
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2021
- Supervisor: Kristian HYNEK KRÄMER
- Reader: Olga ŠPÁTOVÁ
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 17. 3. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Theses on a related topic
-
Umění našima očima - dokumentární film
Anna-Božena KUCHTOVÁ -
Natáčení pod vodou
Šimon Dvořáček -
Renesance natáčení na filmovou surovinu
Ludvík Otevřel -
Dramaturgie a filmový scénář z perspektivy práce kameramana
Lubomír Ballek -
Řemeslem kameramana ke slávě umělce obrazu
Lubomír Ballek -
Úloha kameramana v hraném filmu
Daniel Adam -
Optická "nedokonalost" jako výrazový prostředek kameramana
Mikuláš Hrdlička -
Úloha kameramana v moderním loutkovém animovaném filmu
Ondřej Nedvěd