Možnosti komunikace dítěte s těžkým kombinovaným postižením – Mgr. Hana Hrbáčová
Mgr. Hana Hrbáčová
Bakalářská práce
Možnosti komunikace dítěte s těžkým kombinovaným postižením
Communication possibilities for child with multiple handicap
Anotace:
Tématem bakalářské práce jsou možnosti komunikace dítěte s vážným kombinovaným postižením. První dvě kapitoly bakalářské práce teoreticky vymezují pojmy kombinované postižení, mentální postižení, chromozomální aberace, mikrocefalie, mozková obrna, epilepsie, spastická kvadruparéza a pojem komunikace. Třetí kapitola v kvalitativním výzkumu rozpracovává kazuistiku dívky s těžkým kombinovaným postižením …víceAbstract:
The subject of the theses is the communication possibilities for child with serious multiple handicap. The first two chapters define theoretical backround of multiple handicap, mental disability, chromosome aberration, micro cephalous, cerebral palsy, epilepsy, spastic quadruple paresis and term of communication. In the third chapter the qualitative search is used to elaborate the case study of the …víceKlíčová slova
Kombinované postižení mentální postižení chromozomální aberace mikrocefalie mozková obrna epilepsie spastická kvadruparéza bazální stimulace komunikace alternativní a augmentativní komunikace. Multiple handicap mental disability chromosome aberration micro cephalous cerebral palsy epilepsy spastic quadruple paresis basal stimulation communication alternative and augmentative communication.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ku9ji/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2012
- Vedoucí: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika - komunikační techniky
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s kombinovanými vadami
Andrea Březíková