Analyse berufsorientierter Lehrwerke für Anfänger im Fremdsprachenunterricht – Bc. Lenka Koppová
Bc. Lenka Koppová
Master's thesis
Analyse berufsorientierter Lehrwerke für Anfänger im Fremdsprachenunterricht
Analysis of business oriented textbooks for beginners in the foreign language teaching
Abstract:
The presented thesis aims to analyze textbooks of business German language for beginners. The theoretical part of the thesis presents methods of teaching a foreign language as well as the use of textbooks in education and language level of these textbooks. In the practical part of the thesis an analysis of selected textbooks is conducted: „Alltag, Beruf & Co.”, „Unternehmen Deutsch“ and „Wirtschaftsdeutsch …moreAbstract:
V předkládané diplomové práci jsou analyzovány hospodářské učebnice německého jazyka pro začátečníky. V teoretické části práce jsou prezentovány metody výuky cizího jazyka, využívání učebnic ve výuce a jazyková úroveň těchto učebnic. V praktické části je provedena analýza vybraných učebnic „Alltag, Beruf & Co.“, „Unternehmen Deutsch“ a „Wirtschaftsdeutsch für Anfänger“, a to na základě stanovených …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fb70g/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Dana Spěváková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Phraseologismen in Wirtschaftsdeutsch anhand vom Lehrbuch Fachsprache Wirtschaft
Klára Pernická -
Analýza připravené elektronické učebnice "Ochrana člověka za mimořádných událostí - téma požární ochrana"
Pavla Pražáková -
Analýza francouzské učebnice Histoire-Géographie z hlediska mezipředmětových vazeb
Marie Kostková -
Analýza didaktické vybavenosti a obtížnosti textů učebnice biologie člověka pro žáky se sluchovým postižením
Michaela Rinková -
Význam a analýza učebnice pro výuku účetnictví na středních odborných školách
Jana Fialová -
Poměr v učebnicích matematiky pro 2. stupeň ZŠ: analýza učebnic z hlediska využitelnosti při diferencované výuce
Nikola Švárová