Kvalita života dlouhodobě nezaměstnaných osob se zdravotním postižením v souvislosti s osobnostními charakteristikami – Mgr. Barbora Hylánová
Mgr. Barbora Hylánová
Master's thesis
Kvalita života dlouhodobě nezaměstnaných osob se zdravotním postižením v souvislosti s osobnostními charakteristikami
Quality of life in relation with personal characteristic of long – term unemployed people with disabilities
Abstract:
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou dlouhodobě nezaměstnaných jedinců se zdravotním postižením. Cílem mého výzkumu je prozkoumání vztahu jednotlivých dimenzí kvality života podle Světové zdravotnické organizace a osobnostních charakteristik v pojetí teorie Big Five, pomocí dotazníků WHOQOL – BREF a NEO – FFI. V první části práce vysvětluji teoretická východiska dané problematiky a uvádím …moreAbstract:
In this thesis I focus on the topic of long-term unemployed people with disabilities. The aim of my research is to explore the relationship between the various aspects of quality of life as defined by the World Health Organization and personal characteristics as conceived by the Big Five theory, using WHOQOL - BREF and NEO – FFI questionnaires. In the first part of the work I explain the theory behind …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zrqir/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2013
- Supervisor: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HYLÁNOVÁ, Barbora. \textit{Kvalita života dlouhodobě nezaměstnaných osob se zdravotním postižením v souvislosti s osobnostními charakteristikami}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2013. Available from: https://theses.cz/id/bb94l8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology