Controlling Blender Software by Using Devices for Virtual Reality – Martin Sovják
Martin Sovják
Bakalářská práce
Controlling Blender Software by Using Devices for Virtual Reality
Controlling Blender Software by Using Devices for Virtual Reality
Anotace:
V této bakalářské práci se budeme věnovat virtuální realitě v kontextu softwaru Blender. Nejdříve se zaměříme na problematiku virtuální, rozšířené a mixované reality. Poté se podíváme na standard OpenXR a rozhraní OpenVR. V druhé části práce poznatky implementujeme v podobě modulu pro ovládání prostředí 3D modelovacího softwaru Blender ve VR a osvětlíme si základy lineární algebry nezbytné pro vývoj …víceAbstract:
In this thesis, we will discuss virtual reality in the context of Blender software. At first, we will focus on the issues of virtual, augmented, and mixed reality. Then we will look at the OpenXR standard and OpenVR interface. In the second part of the thesis, we will implement acquired knowledge as a plugin for control of 3D modeling software Blender in VR and learn about the basics of linear algebra …víceKlíčová slova
virtuální realita Blender software modul plugin ovládání add-on python HTC Vive OpenVR
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2020
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/140579
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 6. 2020
- Vedoucí: Lubomír Říha
- Oponent: Marek Běhálek
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SOVJÁK, Martin. \textit{Controlling Blender Software by Using Devices for Virtual Reality}. Online. Bakalářská práce. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta elektrotechniky a informatiky. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/bbaz59/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVŠB – Technická univerzita Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyBakalářský studijní program / obor:
Informační a komunikační technologie / Informatika a výpočetní technika
Práce na příbuzné téma
-
Virtuální realita v prostředí Blender VR
Václav MAREŠ -
Virtuální realita ve vzdělávání na středních školách
Nikola Šenovský -
Virtuální realita ve vzdělávání
Jakub Schmidt -
Interaktivní výukové modely pro virtuální realitu
Stanislav ŠESTÁK -
Možnosti nízkonákladových prostředků v oblasti virtuální reality
Ondřej Kvarda