Působení vizuálního zpracování reklamy na emoce a vnímání značky – Gabriela Pličková
Gabriela Pličková
Bachelor's thesis
Působení vizuálního zpracování reklamy na emoce a vnímání značky
Effect of visual processing of advertising on emotions and brand perception
Abstract:
Práce poskytuje analýzu toho, jak vizuální zpracování reklamy ovlivňuje emoce a vnímání značky. Cílem práce je zjistit, jak jednotlivé vizuální detaily ovlivňují emoce a možné nákupní rozhodnutí. Teoretická část popisuje hlavní pojmy marketingu, marketingovou psychologii, emoce a vliv barev na emoce. Praktická část předkládá informace z hloubkového rozhovoru a sekundární zdroje. Obsahuje také vizuální …moreAbstract:
The thesis provides an analyses of how the visual processing of advertising affects emotions and brand perception. The aim of the thesis is to find out how individual visual details affect emotions and possible shopping decisions. The theoretical part describes main concepts of marketing, marketing psychology, emotions and the effect of colors on emotions .The practical part contains information from …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2022
- Supervisor: Libor Korman
- Reader: Robert Janča
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PLIČKOVÁ, Gabriela. \textit{Působení vizuálního zpracování reklamy na emoce a~vnímání značky}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2022. Available from: https://theses.cz/id/bbj7vh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Creative Marketing and Communication
Theses on a related topic
-
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Love and Tears: Emotions on Media as a Part of Marketing
Daniele Loi -
Love and tears: emotions on media as a part of marketing strategy
Anna Slabunova -
Emoce v reklamě
Lucie ZELENKOVÁ -
Emoce v marketingu
Khrystyna Beregova -
Využití emocí v reklamě
Tereza Líznerová -
Emoce a jejich vliv na kupní rozhodování spotřebitele
Daria Mudarisova -
Děti v televizní reklamě a jejich působení na emoce spotřebitele
Nikola Váchová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights