Bc. Pavlína Nováková

Bachelor's thesis

Postoje českého spotřebitele ke značce a jeho vnímání značkového zboží

Positions czech consumer to mark and his perception of brand goods
Abstract:
Práce je věnována popisu situace na českém trhu se zaměřením na značkové zboží a značku jako důležitý faktor, který určuje sílu a hodnotu odvětví. Práce v teoretické části popisuje, jak jsou spotřebitelé při rozhodování o koupi výrobku či služby určité značky ovlivňováni prostředím ve kterém žijí, množstvím peněžních prostředků, referencemi svých přátel, pracovních kolegů apod., v neposlední řadě, …more
Abstract:
This dissertation is designed to describe the behaviour of the mark goods market in Czech Repulic, I explore mark aspects of this field and show how powerful and valuable this market has become. I describe how customers are effected by the environment they live in, the cost, references of friends and work colleagues when choosing a product or a service of a particular mark. I also demonstrate how advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2009
  • Supervisor: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
  • Reader: Dr. Ján Mišovič, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní