Bc. Klára Chaloupková

Bachelor's thesis

Komunikační strategie firmy Apple z hlediska Evil Media studies

Apple company communication strategy from Evil Media studies point of view
Abstract:
Diplomová práce bude věnována rozboru komunikační strategie firmy Apple Inc. Zvláštní pozornost bude věnována rozboru rétorických figur (stratagemat) uplatňovaných v rámci eventů pořádaných firmou při představování novinek na trhu. Marketing firmy Apple bude studován s využitím metody Evil media studies (Fuller, Goffey).
Abstract:
The diploma thesis will analyze the communication strategies of Apple Inc. Special attention will be paid to the analysis of the rhetorical figures (stratagemas) used during the events organized by the company to introduce the new products on the market. The company’s marketing will be studied using the Evil media studies method.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2017
  • Supervisor: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Pavlína Míčová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media