Komunikační strategie firmy Apple z hlediska Evil Media studies – Bc. Klára Chaloupková
Bc. Klára Chaloupková
Bachelor's thesis
Komunikační strategie firmy Apple z hlediska Evil Media studies
Apple company communication strategy from Evil Media studies point of view
Abstract:
Diplomová práce bude věnována rozboru komunikační strategie firmy Apple Inc. Zvláštní pozornost bude věnována rozboru rétorických figur (stratagemat) uplatňovaných v rámci eventů pořádaných firmou při představování novinek na trhu. Marketing firmy Apple bude studován s využitím metody Evil media studies (Fuller, Goffey).Abstract:
The diploma thesis will analyze the communication strategies of Apple Inc. Special attention will be paid to the analysis of the rhetorical figures (stratagemas) used during the events organized by the company to introduce the new products on the market. The company’s marketing will be studied using the Evil media studies method.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gnyex/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Pavlína Míčová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Netradiční marketingová komunikace společnosti Apple
Petr Prokeš -
Vzdálená správa zařízení Apple ve školství
Denis Prokůpek -
Strategická analýza akciové společnosti Apple
Milan Rada -
Technická analýza vybraného akciového titulu; případová studie: Apple Inc.
Lukáš Braťka -
Steve Jobs a úspěch značky Apple
Milan Fast -
"Think different" aneb Apple pod vedením Steva Jobse
Barbora Růžičková -
Booker T. Washington and W.E.B Du Bois The Apple of Discord
Martin Slezák -
Trojrozměrná vizualizace architektonických modelů na platformě Apple iOS
Martin Škrovina