Učební text s využitím didaktické techniky. – Mgr. Helena Fronková
Mgr. Helena Fronková
Bachelor's thesis
Učební text s využitím didaktické techniky.
Instructional text using didactics techniques
Abstract:
Anotace a klíčová slova Bakalářská práce zpracovává učební text s využitím didaktické techniky. První část je zaměřena na charakteristiku učebního oboru, učební plán, pedagogické a didaktické zásady. Hlavní část je zaměřena na učební text, vhodně doplněný názornými ukázkami a jejich prezentací pomocí didaktické techniky.Abstract:
Annotation and The Key Words The Bachelor Work process a Instructional text using didactics techniques. The first part is pointed on a characterisation of studying branch, teaching plan, pedagogical and didactic principles. The main part is pointed on a part of working text which is suitably completed with a graphical illustrations and their presentation.Keywords
Klíčová slova pedagogické principy didaktické zásady učební plán tematický plán tematický celek profil absolventa příprava učitele na výuku didaktická technika vzdělávací cíl výchovný cíl estetický cíl ekonomický cíl ekologický cíl. The Key Words pedagogical principles didactic principles teaching plan topical complex profile of student preparation teachers for a lessons didactic techniques educational object pedagogical object aesthetic object economical object and ecological object.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/webgu/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 5. 2008
- Supervisor: PaedDr. Pavel Konupčík
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Education - Vocational Training
Theses on a related topic
-
A Methodological Handbook of Pronunciation for Teachers of English and with a Focus on Young Learners
Barbora Váchová -
Spolupráce jako nástroj pedagoga a kurátora pro děti a mládež z hlediska moderní a postmoderní perspektivy
Michal Pléha -
Příprava učitele na výuku odborného předmětu na střední škole
Anna Líbenková -
Vliv distanční výuky na učitele odborného výcviku a na žáky střední odborné školy
Lenka Špičková -
Současný stav předmětu technická výchova na základních školách na Vyškovsku
Radka Lefnerová -
Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na 1. stupni (na příkladu přírodovědného učiva)
Tereza Češková -
Postoje učitelů ekonomických předmětů na střední škole k přípravě na výuku s důrazem na využití informační techniky
Dana Kavková -
Vliv učitele na stres žáků středních škol se zaměřením na předmět matematika
Iveta TOLAROVÁ