Pronunciation in teaching English: focus on word stress – Alena Langrová
Alena Langrová
Bachelor's thesis
Pronunciation in teaching English: focus on word stress
Pronunciation in teaching English: Focus on word stress
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vyučováním anglické výslovnosti se zaměřením na slovní přízvuk. Teoretická část z větší části pokrývá důležitost vyučování slovního přízvuku, vyučovací metody, zpětnou vazbu učitelů na slovní přízvuk žáků a učitele jako výslovnostní modely. Praktická část se skládá z výzkumu, který byl zhotoven za pomocí pozorování a rozhovorů. Cílem praktické části je zjistit, zda a …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with teaching English pronunciation with focus on word stress. It starts with the theoretical part which mainly covers the importance of teaching word stress, teaching methods, teachers' feedback on learners' word stress and teachers as pronunciation models. The practical part consists of research which was conducted with a help of observations and interviews. The aim of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 6. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Langrová, Alena. Pronunciation in teaching English: focus on word stress. Pardubice, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
English word stress in pronunciation of secondary school students
Tereza HOLÁ -
Pronunciation in teaching English: Focus on word stress
Alena Langrová -
Oral Corrective Feedback in EFL Lessons - Attitudes of Learners and Teachers
Kristýna Krajíčková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová