Ing. Kateřina Šopincová

Master's thesis

Srovnávací reklama

Comparative advertising
Abstract:
Diplomová práce uvádí aktuální právní úpravy srovnávací reklamy v českém právním řádu. Zaměřuje se na právní úpravy srovnávací reklamy ve Francii a Evropské unii. Popisuje použití srovnávací reklamy v ostatních zemích. Věnuje se typologizaci srovnávací reklamy, jejím výhodám a nevýhodám oproti jiným typům reklamy. Na konkrétních příkladech z praxe je v práci prokázáno využití srovnávací reklamy v široké …more
Abstract:
The dissertation looks at the current regulations of comparative advertising in the Czech legal system. Focus is put on comparative advertising in France and the EU and also describes it is use in other countries where it is advantages and disadvantages are compared to other types of advertising. A demonstration of specific practical work in a wide range of human activity are included in the examples …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 11. 2012
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní