Concepción del presente de indicativo en manuales del español con respecto a los métodos comunicativos – Martina Šepsová
Martina Šepsová
Master's thesis
Concepción del presente de indicativo en manuales del español con respecto a los métodos comunicativos
Conception of the present tense in Spanish textbooks with respect to communicative methods
Abstract:
This diploma thesis deals with the analysis of three textbooks of the Spanish language from the point of view of the way of teaching grammar on the background of communicative teaching methods. In the theoretical part, we first analyze the didactic resources used in teaching, and from these we choose the textbook itself. Then we focus on the structure of textbooks that deal with foreign language teaching …moreAbstract:
V této diplomové práci se zabýváme analýzou třech učebnic španělského jazyka z hlediska způsobu výuky gramatiky na pozadí komunikativních výukových metod. V teoretické části nejdříve rozebíráme didaktické prostředky, které se ve výuce používají, a z těch si vybíráme samotnou učebnici, kterou dále popisujeme. Poté se soustředíme na strukturu učebnic, které se zabývají výukou cizích jazyků, a výukové …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h9y4o/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Monika Strmisková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠEPSOVÁ, Martina. \textit{Concepción del presente de indicativo en manuales del español con respecto a los métodos comunicativos}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2017. Available from: https://theses.cz/id/bh78cn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature
Theses on a related topic
-
Simulační metoda v rozvoji komunikační kompetence v odborném anglickém jazyce u studentů vyšší odborné školy zdravotnické
Zdeňka Schormová -
Application of communicative approach principles in English language teaching
Markéta Vysloužilová -
Grammar Translation Method and Communicative Approach in Teaching English
Gabriela Vašátová -
Developing communicative competence and the role of course books
Zdeňka Králová -
Teaching teenagers speaking: Developing communicative skills
Lenka Šomanová -
Bilingual families and their communicative approaches
Jana Vašíková -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Callanova metoda ve výuce španělštiny u dospělých
Veronika Blažejová