Automatizace NPC pomocí umělé inteligence – Bc. Alena Kocourková
Bc. Alena Kocourková
Bachelor's thesis
Automatizace NPC pomocí umělé inteligence
NPC automation using artificial intelligence
Abstract:
Tato bakalářská práce s názvem Automatizace NPC pomocí umělé inteligence se zaměřuje na klíčové techniky modelování nehratelných postav (NPC) v počítačových hrách prostřednictvím technik herní umělé inteligence (AI). Teoretický rámec definuje NPC a jejich roli v herním prostředí a zkoumá tradiční techniky jejich modelování. Praktická část analyzuje implementaci těchto technik ve hře The Last of Us …moreAbstract:
This bachelor thesis, Automating NPCs with Artificial Intelligence, focuses on key techniques for modelling non-playable characters (NPCs) in computer games through in-game artificial intelligence (AI) techniques. The theoretical framework defines NPCs and their role in game environment and explores traditional techniques for modelling them. The practical part analyses the implementation of these techniques …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/utelq/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2024
- Supervisor: Mgr. Daniel Kvak
- Reader: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media