Sebehodnocení učitelů na prvním stupni základní školy – Mgr. Jana Uhlířová
Mgr. Jana Uhlířová
Master's thesis
Sebehodnocení učitelů na prvním stupni základní školy
Teacher's self-evaluation at primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá sebehodnocením učitelů na prvním stupni základní školy. Teoretická část zahrnuje tři témata. Pojednává o zásadních změnách ve vzdělávacím systému České republiky, dále o osobnosti ve vztahu k sebehodnocení a poslední kapitola zahrnuje sebehodnocení v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů prvního stupně základní školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Empirická …moreAbstract:
This thesis is about the self-evaluation of teachers at first grade of primary school. Theoretical part includes three parts. First one is about crucial changes in education system in Czech Republic, next is personality in relation with self-evaluation and last one involves self-evaluation in undergraduate education of upcoming first grade teachers at faculty of Education on Masaryk University. Empiric …moreKeywords
změny vzdělávacího systému osobnost a její vývoj sebehodnocení sebereflexe Pětifaktorový model sebesystém identita sebepojetí pregraduální vzdělávání výzkum rozhovory changes of education system personality and it's development self-evaluation self-reflection Big Five model self-system identity self-concept pregradual education research interviews
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gr79s/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Veronika Ondráčková Dacerová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Research on scholarship of teaching to support the faculty development of moral education staff in Sichuan Normal University: a grounded theory approach
Bo ZHOU -
Perception of the Swedish education system by African immigrant children and youth
Anthonia Imuetinyanosa Kachie-ogoke -
The System of Education in Kenya and Its Comparison to the Education System in England
Laura PŘEČKOVÁ -
Consequences of the post-pandemic on the education system of Turkey (case study "Turkish students")
Simay Goze Erdinc -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Psychologické aspekty adaptace žáka na změnu vzdělávacího systému
Petra Machálková -
Návrh reformy vzdělávacího systému v ČR jako podnikatelský projekt
Jan Oulehla -
Paradigmatická změna financování vzdělávacího systému
Eliška Jarkovská