Důsledky používání manipulačních technik v masmédiích – Bc. Jakub KÝR
Bc. Jakub KÝR
Master's thesis
Důsledky používání manipulačních technik v masmédiích
Effects of using manipulating techniques in masmedias
Abstract:
V diplomové práci ?Důsledky používání komunikačních manipulačních technik masmédii? se zaměřím na nejčastěji užívané techniky a prostředky, sloužící k manipulaci a ovlivnění hodnot, postojů, chování uživatelů a na důsledky, které tato manipulace způsobuje. Vycházím ze své bakalářské práce ?Analýza manipulačních komunikačních technik v masmédiích? obhájené v roce 2006 na Katedře psychologie a sociální …moreAbstract:
In my diploma thesis called The Effects of Using Techniques of Manipulation in Mass medias I will focus on the most applicable techniques and means of mass media which are used in the manipulation and influence of values, attitudes, behaviour and habits of the media users. After the introduction and short basic characteristic of communication I am dealing with the historical progress in the third chapter …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2008
Accessible from:: 30. 6. 2008
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2009
- Supervisor: PhDr. Marek Schneider, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KÝR, Jakub. Důsledky používání manipulačních technik v masmédiích. Ostrava, 2008. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.6.2008
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 30. 6. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Social Policy and Social Work / Social Work with Focus on Counselling
Theses on a related topic
-
Důvěra veřejnosti v prostředky marketingové komunikace
Yulia Shmakova