International Brand Positioning in the Cosmetic Industry : Analysis of Finnish and British Markets – Emilia Christa Wilhelmiina Ala-Jääski
Emilia Christa Wilhelmiina Ala-Jääski
Bakalářská práce
International Brand Positioning in the Cosmetic Industry : Analysis of Finnish and British Markets
International Brand Positioning in the Cosmetic Industry : Analysis of Finnish and British Markets
Anotace:
In marketing, branding is a means to make an impression on a consumer’s mind. It helps designing a marketing strategy with a targeted approach to relevant consumer segments. In a globalised world, cross-cultural differences may complicate the process of a domestic brand internationalising, however. This thesis investigates branding as a concept and identifies what factors need to be taken into consideration …víceAbstract:
In marketing, branding is a means to make an impression on a consumer’s mind. It helps designing a marketing strategy with a targeted approach to relevant consumer segments. In a globalised world, cross-cultural differences may complicate the process of a domestic brand internationalising, however. This thesis investigates branding as a concept and identifies what factors need to be taken into consideration …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 9. 2024
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/94853
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2024
- Vedoucí: Rafael San José Iglesias
- Oponent: Radek Čajka
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ALA-JÄÄSKI, Emilia Christa Wilhelmiina. \textit{International Brand Positioning in the Cosmetic Industry : Analysis of Finnish and British Markets}. Online. Bakalářská práce. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/bkuo2n/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/94853
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program:
International Business
Práce na příbuzné téma
-
Cross-cultural Adaptation of Digital Marketing Communications of International FMCG Companies in CEE
Egor Demtsev -
Global marketing and local culture
Marzhan Aliyeva -
International Employer Branding: A Comparative Analysis and Evaluation of Global Strategies in Multinational Corporations
Malin Kasselmann -
Celebrity Brand Ambassador’s Influence on Consumers’ Decision Making of Luxury Fashion Brands
Thái Hoàng Yến Nguyễn -
Brand ako cenné nehmotné aktívum organizácie
Peter Pavel -
Politický brand a jeho vnímání ve skupině prvovoličů
Jiří Šimon