Integration of Learners with Specific Learning Difficulties into Mainstream Classes – Monika Černáková
Monika Černáková
Diplomová práce
Integration of Learners with Specific Learning Difficulties into Mainstream Classes
Integration of Learners with Specific Learning Difficulties into Mainstream Classes
Abstract:
Cílem diplomové práce je představit učitele jako klíčový faktor v procesu integrace žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část vymezuje a charakterizuje pojmy týkající se legislativních podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami učení v České republice, integraci a specifické poruchy učení jako takové. Kapitola věnovaná samotnému učiteli se orientuje na jeho pozici ve vyučovacím …víceAbstract:
The aim of the thesis is to present the teacher as the key factor in the process of integration of learners with specific learning difficulties. The theoretical part deals with legislation concerning the education of learners with specific learning difficulties in the Czech Republic, integration and specific learning difficulties as such. The chapter devoted to the teacher illustrates his position …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 3. 2011
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 5. 2011
- Vedoucí: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Černáková, Monika. Integration of Learners with Specific Learning Difficulties into Mainstream Classes. Pardubice, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka
Práce na příbuzné téma
-
Comparison of the principles of traditional and chosen alternative schools (Waldorf, Montessori) with the emphasis on the teacher's role in English lessons
Eva MOTIČÁKOVÁ -
The role of the teacher in alternative schools
Tereza Ježková -
Border Regions and the EU: The Role of INTERREG on the Cross-Border Integration Process in the Greater Region and in the Central European Region (Centrope) – A Comparison.
Nikolas Westenhoff -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Towards a Hayekian Theory of Integration: The Role of Referendums in the Evolution of the EuropeanEconomic Constitution
Jernej Kosec -
Overcoming Difficulties in Teaching English as a Second Language to Adults
Mariana Stichová -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Dyslexic Pupils and Lessons of English Language
Andrea Vymazalová