Tereza Bártová

Master's thesis

International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation

Mezinárodní právní rámec pro regulaci klamavé reklamy na doplňky stravy na sociálních médiích: Ochrana spotřebitele a prevence šíření dezinformací o výživě
Abstract:
Současná situace na sociálních sítích a zejména na platformě Instagram, která se týká občasného neférového jednání výrobců a prodejců doplňků stravy, může způsobit snížení loajality zákazníků vůči firmě nebo jednotlivci, který za podnikem stojí, neefektivní plýtvání penězi kupujících a v některých závažných případech i poškození zdraví. Tyto situace jsou nejen ekonomicky neefektivní, neférové z marketingového …more
Abstract:
The current situation on the social media and Instagram platform in particular concerning occasional unfair behaviour of producers and sellers of nutritional supplements can cause decrease in customers´ loyalty to the company or an individual standing behind the business, inefficient wasting of buyers´ money and, in some severe cases, even health damage. These situations are not only economically inefficient …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2024
  • Supervisor: Radek Čajka
  • Reader: Vadim Semenenko

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92078