International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation – Tereza Bártová
Tereza Bártová
Diplomová práce
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Mezinárodní právní rámec pro regulaci klamavé reklamy na doplňky stravy na sociálních médiích: Ochrana spotřebitele a prevence šíření dezinformací o výživě
Anotace:
Současná situace na sociálních sítích a zejména na platformě Instagram, která se týká občasného neférového jednání výrobců a prodejců doplňků stravy, může způsobit snížení loajality zákazníků vůči firmě nebo jednotlivci, který za podnikem stojí, neefektivní plýtvání penězi kupujících a v některých závažných případech i poškození zdraví. Tyto situace jsou nejen ekonomicky neefektivní, neférové z marketingového …víceAbstract:
The current situation on the social media and Instagram platform in particular concerning occasional unfair behaviour of producers and sellers of nutritional supplements can cause decrease in customers´ loyalty to the company or an individual standing behind the business, inefficient wasting of buyers´ money and, in some severe cases, even health damage. These situations are not only economically inefficient …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 4. 2024
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/92078
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2024
- Vedoucí: Radek Čajka
- Oponent: Vadim Semenenko
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BÁRTOVÁ, Tereza. \textit{International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation}. Online. Diplomová práce. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/bmoxhs/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92078
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
Specifics of Doing Business in Kazakhstan on the example of SMEs
Arailym Turgazy -
Possibility of a Chinese company doing business in the Czech Republic
Ge Yan -
Possibility of a Czech company doing business in China
Yuan Xu -
Influence of distinctive Japanese culture on doing business for American companies
Olha Moroz -
Doing business in the Middle East and gender issues on the example of Saudi Arabia and the United Arab Emirates
Valeriia Belova -
Doing business in Japan - Surprising Popularity of Nestle KitKat on Japanese Market
Seakling Duong -
Corruption in firms, costs and risks of doing business in Russia
Olga Dasaeva -
Business Plan: Starting an e-Commerce Business Activity on a Tight Budget
Raushangul Aitassova