Bc. David Pravoslav STEFANOVIČ

Diplomová práce

Mytické struktury v diskurzu televizní reklamy

Mythical structures in the discourse of TV ads
Anotace:
Tato práce formou případové studie zkoumá persuasivní povahu reklamy; konkrétně mýty (R. Barthes) a plovoucí označující (J. Baudrillard), které se v analyzovaných reklamách (Pilsner Urquell - Historická inspirace) vyskytují a připisují inzerovanému výrobku významy a vlastnosti, které ve skutečném světě nemá. Tyto "parazitické vlivy" jsou pomocí sémiotické analýzy (konkrétně paradigmatické, syntagmatické …více
Abstract:
The goal of this case study is to analyse the persuasive character of ads. I specifically analyse the myths (R. Barthes) and floating signifiers (J. Baudrillard) present in Pilsner Urquell's TV ad series "Historical Inspiration". Using semiotic analysis (paradigmatic, syntagmatic and rhetorical in particular) I identify and describe those "parasitical influences" - through which the advertised product …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2012
Zveřejnit od: 16. 5. 2012

Obhajoba závěrečné práce

  • Vedoucí: Mgr. Marek Lapčík, Ph.D.

Citační záznam

Jak správně citovat práci

STEFANOVIČ, David Pravoslav. Mytické struktury v diskurzu televizní reklamy. Olomouc, 2012. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta

Plný text práce

Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 16.5.2012

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 16. 5. 2012 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakulta
 
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Theses bmpu8e bmpu8e/2
16. 5. 2012
  • Co je jinak přidání souboru

    Soubor nebo složku lze nahrát pomocí tlačítka Přidat.
  • Co je jinak další operace se soubory

    Podrobnosti lze zjistit označením příslušného řádku.
  • Co je jinak pohled pro experty

    Pro častou práci je možné zvolit režim Více možností.
  • Co je nové vyhledávání souborů

    Vyhledávaný výraz můžete zadat přímo do adresního řádku.
  • Co je nové rychlý přístup k souborům

    Pomocí funkce Nedávné je možné se rychle vrátit k právě prohlíženým souborům. Oblíbené soubory je také možné označit Hvězdičkou.
  • Co se chystá

    Připravujeme další vylepšení pro mobilní zařízení.