Produktová diferenciace - případová studie Cola - Pepsi – Jan Peichl
Jan Peichl
Bachelor's thesis
Produktová diferenciace - případová studie Cola - Pepsi
Product differentiation - case study - Cola - Pepsi
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá problematiku produktové diferenciace na příkladu trhu kolových nápojů. Přínosem této práce je krom kompilace současných poznatků ověření hypotézy, zda produktová diferenciace převyšuje racionální schopnost spotřebitelů odlišit od sebe produkty na základě jejich objektivních kvalit. Teoretická část se věnuje jednak kompilaci poznatků v oblasti diferenciace produktu, dále …moreAbstract:
This bachelor thesis examines the issue of product differentiation on the example of the cola drinks market. The contribution of this work, in addition to the compilation of current knowledge, is the verification of hypotheses whether product differentiation exceeds the rational ability of consumers to distinguish products from each other based on their objective qualities. The theoretical part is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 8. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87804
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2022
- Supervisor: Klára Čermáková
- Reader: Božena Kadeřábková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87804
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Ekonomie
Theses on a related topic
-
Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Anna Větrovcová -
Marketing Strategy of Coca-Cola
Nadezhda Kolesnik -
Marketingové strategie značek Coca-Cola, Pepsi a Kofola na českém trhu
Aleš Tvrdý -
Coca Cola x Pepsi Cola - společné a odlišné rysy jejich komunikační strategie
Milan Veselý