Martina Moudrá

Master's thesis

Virální a guerillový marketing v kultuře

Viral and Guerilla Marketing in Culture

Abstract:
Diplomová práce Virální a guerillový marketing v kultuře vychází z definice virálu coby cesty šíření informací a guerilly jakožto přístupu k marketingu. Virální šíření sdělení je staré jako reklama sama, ale nová média sdílení informací poskytla další rozměr a kontext. Virální a guerillový marketing představují pro umělecké organizace nevyužitý potenciál, protože kultura může pro tyto účely využívat …more
Abstract:
Master´s thesis Viral and Guerilla Marketing in Culture rises on the definiton of viral marketing as a way of spreading information and guerilla marketing as an attitude. Viral spreading of the information is as old as the advertisment itself but new media provided another dimension and context. For art viral and guerilla marketing represent utilized capacity as culture can take advantage of its viral …more
 

Keywords

marketing

Keywords

kultura

Keywords

umění a média
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 8. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 9. 2012
  • Supervisor: Vlastimil JEŽEK
  • Reader: Jiří SULŽENKO

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a)
In the license agreement the author has granted the following: d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 12. 8. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna